Call of Duty 2
Általános tudnivalók
Fejlesztő: Infinity Ward Kiadó: Activision Hivatalos honlap: www.callofduty.com
A 2003-ban megjelent Call of Duty hatalmas sikereket ért el, több "Az Év Játéka" címet és díjat sepert be. Elképesztő háborús hangulatával, hanghatásaival, 3 különböző kampányra épülő játékmenetével azt hiszem, ez nem is csoda Az Infinity Ward első játékával elérte azt, amit más fejlesztő máig nem tud. Nem volt kérdéses a kiegészítő érkezése sem. 2004-ben került a boltok polcaira a Grey Matter Studios szárnyai alatt fejlesztett United Offensive. Továbbfejlesztett Multiplayer-ével, és még monumentálisabb csatáival az utóbbi idők legnagyszerűbb kiegészítőjévé vált háborús játékok terén. Majd pedig jött a 2005-ös év, és ezzel a Call of Duty 2. |
|
Dolgok, amik változtak: A legszembetűnőbb újdonság egyértelműen az új garfikai motor. Az Infinity Ward nem bízta másra a melót, így saját maga készítette. A screenshotok elárulják, hogy nem végeztek rossz munkát. Hatalmas területeket fogunk bejárni és megcsodálni. Fantasztikus a füstgránát kiterjedő "lepedője", a homok- és hóviharok, valamint a karakterek kidolgozása. A legjobb az egészben, hogy még egy gyengébb gépen is szépen elfut, nem minimum beállításokon. |
|
Másik remekbeszabott újítás az úgynevezett Battle Chater System. Ennek köszönhetően az AI feltudja térképezni a környezetet, az ellenség pozícióját, a járművek közeledését. És ezt a tudtunkra is adja! Megmondja, hogy hol van az ellenség, melyik házban, hányadik emeletén és melyik ablakban. Pörfekt! |
Érdekes, ámbár merész újítás a regeneráló rendszer. Ha sok ólmot kapunk magunkba, akkor nem egészségügyi csomagok keresésével kell foglalkozni, hanem félrehúzódunk, és hősünk kvázi meggyógyítja magát. Ez gyakran megkönnyíti helyzetünket, de Veterán módban már nem olyan egyszerű és könnyű a dolgunk... |
|
A pályák is nagyobbak, élvezetesebbek és több úton végigjárhatók. |
|
És amik SAJNOS nem: Akármennyire is hangulatos és élvezetes játék a Call of Duty 2, megvannak a hibái (bár nem sok). A szkriptek, és a még mindig elég lineáris játékmenet. Az ember teljesen jogosan érez késztetést, hogy újra és újra végigvigye, amivel nincs is gond az első 2-3 alkalommal. De ezután a játékos már szinte kívülről tudja az ellenfelek helyét, és ez kicsit sokat ront a dolgon. |
|
Másik, számomra kicsit negatívum a szovjet társaink elég bugyuta és már-már nevetésre késztető beszéde, amelyet már a CoD és a CoD: UO-nál is mindenki a pokolra kívánt. Sokkal élvezetesebb lenne meglátásom szerint, ha tényleg oroszul beszélnének az elvtársak, és angolul alatta lenne a felirat. Szerintem... |
|
|
Fegyverek: Erről nem szeretnék túl sok mindent mondani, hisz Fegyverleírás is készül más(ok) által, így inkább a fegyverekhez tartozó dolgokról mondok pár szót. |
|
Mesterlövész puskánk használatakor már visszatarthatjuk lélegzetünket, s ezzel pontosabban és halálosabban tudunk lőni, Ehhez járul még egy hangeffekt is, amely tulajdonképpen a környezet hangjainak lehalkítása. Egyszerű, de megnyerő és hangulatos. |
|
Továbbra is adhatunk barackot fegyvereink tusával csúnya ellenségeink fejére. Ám ha rám hallgattok és a Shiftet használjátok puskatussal való ütésre, akkor a "Beragadó billentyűk" billentyűparancsát kikapcsoljátok, mivel az alapból a Shift 5-szöri lenyomása. |
|
A Call of Duty 2-ben gránátjainkat már egy gomb lenyomásával eldobhatjuk. Füstgránátból is kapunk kezdéskor 4-et, ami nagyon hasznos olykor. Márcsak taktika és látvány szempontjából is. |
|
|
Multiplayer: Röviden és tömören REMEK!! Aki már a Call of Duty 1-et is szerette multiban, akkor ezt is fogja..garantálom. Az új PATCH-ben már megtalálható a Punkbuster, aminek hiánya a játék megjelenésekor nagy felháborodást keltett tisztességesen játszó FAN-ok körében. Az akció folyamatos, sosem érzed, hogy unalmas lenne. A pályák is remekül vannak elkészítve, a lövésztől az assault-os RAMBO-ig mindenki megtalálhatja rajtuk az ellenséghez vezető utat. FONTOS: a tiszta, értelmes és jó COD-os sosem szidja a másik anyját, főleg úgy, hogy még be is írja játék közben. Szóval ezt kerüljétek, mert csak gond lesz belőle. |
|
Játékmódokból a jól megszokott Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Search and Destroy és a Headquarters köszön ránk. |
|
Minimum gépigény:
• 100% DirectX ® 9.0c kompatibilis 3D videokártya hardveres gyorítással, 64 MB videomemóriával
• 100% Windows ® 2000/XP kompatibilis egérrel és billenytűzettel
• Pentium ® IV 1.4GHz or AMD Athlon™ 1.4GHz
• 256 MB RAM (512 MB ajánlott)
• 100% DirectX ® 9.0c kompatibilis 16 bites hangkártya
• 4.0 GB tömörítetlen szabad hely a merevlemezen ( plusz 600 MB Windows ® 2000/XP swamp fájlnak)
• 2x sebességű DVD-ROM meghajtó |
|
|
Hazánkban Normál és Gyűjtői kiadásban jelent meg. A Gyűjtős kiadás egy extra DVD-t tartalmaz, melyen videó található a készítésről, interjú egy Pointe du Hoc-i veteránnal, képgaléria, valamint 2 Single Player pálya végigvitele található. |
|
|
Mindent összevetve a legjobb háborús játék, amit eddig kiadtak. Élvezetes, monumentális csaták, gyönyörű grafika, pokoli jó hangeffektek, remek single player kampány, és megunhatatlan Multiplayer. Mindenkinek csak ajánlani tudom. | |